Min weekend i Stockholm

DATUM: 2013-08-31 KLOCKSLAG: 16:21:00

För två veckor sedan åkte jag ner på en spotanweekend till Stockholm, har glömt att berätta för er vad exakt jag gjorde där så det tänkte jag göra nu. Samma dag som jag åkte ner fast tre timmar innan fick jag reda på att jag hade fått/vunnit gratis ståplatsbiljetter till sommarkrysset på lördagen där bland annat The Fooo skulle vara med. Jag började självklart hypea sönder och gråta och frågade mamma & pappa om jag fick åka ner och det fick jag! Så jag bokade tåg ner till Stockholm och där var jag, ensam påväg ner till huvudstaden. 

 

Väl framme mötte jag Emelie (en tjej jag lärt känna genom The Fooo som jag bodde hos) och vi klickade direkt, hade aldrig träffats förut men det kändes som vi hade känt varandra hela livet så fort vi träffades. Så direkt när jag kom fram åkte vi hem till henne, åt gott och myste på. Dagen efter (lördagen då sommarkrysset var) så klev vi upp klockan sju för att sedan åka till grönan och träffa foooers som hade köat hela natten. Var himla roligt att träffa så himla många som jag liksom följer på twitter, alla var så underbara! Iallafall, vi fick gå in tidigare än dom så vi spenderade nästan hela dagen inne på grönan och åkte karuseller medans dom andra fortfarande köade. När klockan var tre ställde vi oss och köade dit vi skulle in, där var det helt kaos men det löste sig när vi kom in. Vi hade tur och kom in på området först så vi fick platser helt längst fram (precis vid scenen). Dom hade massa genrep och grejer och alla foooers skrek sig hesa redan då så ni ska bara veta hur det var när det var direktsändning..

 

Hela sommarkrysset gick så fort och till slut kom våra killar, The Fooo. Alla skrek sönder, det var helt sjukt ska jag säga er, folk grät av lycka och ojojoj, det var helt sjukt att se dom live. Deras uppträdande var nog nått av det bästa jag har sett i hela mitt liv, fysatan vad bra dom var!! Går egentligen inte säga så mycket mer om det eftersom det var helt obeskrivligt! I slutet när dom skulle dela ut blommor var det folk som verkligen hoppade på killarna, tyckte så jävla synd om dom då... Men sen när dom kom dit vi stod, gav Oscar Enestad mig en blomma, jag blev överlycklig verkligen, tills tjejen brevid mig slet den ur händerna på mig och sprang där ifrån med blomman... Trots det var jag hur glad som helst, att få ha sett sina idoler tillsammans med så himla många fans var en sån otrolig upplevelse!

 

På söndagen åkte vi in till stan för att träffa lite foooers (Felicia, Vaneza, Melodie, Hanna, Agnes, Jossan, Lisa och några till) samt Ylva, vi åt frozen yoghurt och shoppade. Avslutade dagen med middag tillsammans med Emelie på en resaurang innan vi sen sa hejdå för jag var tvungen att åka till arlanda.. Var himla jobbigt att säga hejdå och nu i efterhand så saknar jag henne såååå mycket, ni förstår inte hur nära vi kom varandra på så kort tid, helt sjukt. Hade världens bästa helg i Stockholm tillsammans med bästa The Fooo och underbara foooers och framförallt Emelie, tack för allt!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0