Ett perfekt mellanmål

DATUM: 2013-09-30 KLOCKSLAG: 21:20:19
Idag testade jag ett recept som Hanna har tipsat om och jag måååste bara tipsa det vidare till er, inte nog med att det är himla gott så är det nyttigt också, perfekt som mellanmål eller när du är sugen på någonting!!

Du behöver:
- Bär eller frukt (jag tog hallon & banan)
- 1 1/2 dl havregryn
- 5 msk turkisk yoghurt
 
- Sötning (t.ex: honung, stevia, agave sirap)
- Kanel och/eller kardemumma
 
1. Sätt igång ugnen på 150 grader
2. Rör ihop havregrynen och yoghurten till en smulig deg
3. Häll i bären och/eller frukten i en form och ta lite sötning över
4. Häll över havregrynsblandningen över bären/frukten samt ta på kanel och/eller kardemumma
5. Ställ in i ugnen i ungefär 20-25 minuter 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: elin wahlberg

ser riktigt gott ut!

2013-09-30 @ 21:28:32
URL: http://elinwahlberg.blogg.se/
Postat av: Jullan Svensson - Foto, Träning, Vardag & MODE.

Åååh bör testa detta! Verkar så gott och nu vet jag att fler än Hanan gillar det haha.
kram <3

2013-09-30 @ 21:33:13
URL: http://www.svenssonjullan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0