Tillsammans mot cancer

DATUM: 2013-10-31 KLOCKSLAG: 20:41:01
Denna video berörde mig enormt. Jag tror inte bara det är jag som blir berörd av denna, utan det är många andra människor som också blir berörda. Vissa mer berörda än andra på grund av olika orsaker. Cancer är en sån sjukdom som vid nuläget inte går att bota. Några typer av cancer går att bota men det är långt ifrån alla. Cancer tar människors liv alldeles för tidigt.
 
Att denna video och hela programmet "Tillsammans mot cancer" berör mig är för att jag miste både min mormor och morfar i cancer. Att ha förlorat en nära familjemedlem i en förfärlig sjukdom är det värsta som finns. Du kommer och hälsar på, kramar om dem och försöker sprida glädje samtidigt som sjukdomen sprider sig och blir värre. Att egentligen stå där se hur allting försämras gör så man känner sig meningslös.  
 
Cancer är en fruktansvärd sjukdom som tar allt för många liv. Jag hoppas innerligt att det en dag finns ett botemedel mot alla typer av cancer. Om inte ett botemedel hittas så hoppas jag att: Cancer får cancer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0