Mitt 2013

DATUM: 2013-12-31 KLOCKSLAG: 10:02:00
Tänkte bjuda på en liten årsresumé från mitt 2013, hope you guys like it!
Firade det nya året tillsammans med ett par toppen tjejer och därav fick jag en jättebra start på 2013 och januari månad. Månaden bjöd på mycket skidåkning uppe i Åre tillsammans med nära och kära, mycket mys framför serier (var helt beroende av The hills) samt lite pluggande. Av vad jag kommer ihåg tyckte jag att januari gick jättefort och så kanske det var, skulle tro det!
 
Andra månaden på året bjöd på händelser från toppen till botten. Kommer ihåg att mitt humör under denna månad inte var det bästa, ena dagen var jag ledsen/arg och andra glad. Det berodde dock mycket på att farfar las in på sjukhus och var jättedålig och stannade där under hela månaden. Det resulterade till en mängd sjukhusbesök. Åkte även till fjällen med min kära dansgrupp Spectra där vi mös på. Fick ta del av ett helt otroligt fint utomhusbröllop till ett par nära kompisar till familjen samt umgicks jag med massvis med vänner! Även denna månad åkte jag mycket skidor uppe i Åre.
 
Fyllde 16 år, vilket firades tillsammans med några av mina närmaste och det jag mest kommer ihåg av det var att vi åt så mycket så vi inte kunde stå, haha men ack så roligt det var! Sportlovet spenderade jag uppe i Åre där det bjöds på makalös bra skidåkning tillsammans med familjen och lite kompisar. Hade även världens dille på pannkakor, kesella och hallon så under min mars månad åt jag det i massor!
 
Hade två höjdpunkter denna månad, första var att jag åkte till Oslo och hälsade på min barndomskompis Karoline. Stannade där i 4 dagar och fick uppleva Oslo på våren, umgicks med Karoline, shoppade och var på fest där. Andra höjdpunkten var valborg som jag spenderade jag med tjejerna på den första bilden och även det blev lyckat!! Annars så vet jag inte helt vad jag mer gjorde, spenderade säkert mycket tid i Åre och med andra kompisar. Tror även att jag hade ganska mycket att göra i skolan, med nationella prov osv.
 
Ojojoj, käraste maj månad, den bjöd på mycket!! Mös på mycket hemma och spenderade mycket tid för skolan där vi hade mycket att göra. Det var dansuppvisning i mitten på maj där vi visade vad vi lärt oss under året. Tog spexfoto med min dåvarande klass, vilket var himla roligt! Till sist, det bästa som hände under månaden.. Jag åkte till London med sju andra tjejer!! Vi shoppade, såg Big Ben, åkte London eye, var på Madame Tussaudes och mycket mer! En perfekt avslutning på maj och årskurs nio. 
 
Gick ut nian och skolavslutningen bjöd på mycket tårar men även skratt! Hade världens bästa kväll efter det tillsammans med klassen, det var en helt perfekt dag verkligen! Två dagar efter det tog jag och familjen vårt pick och pack och åkte på våran livs resa, nämligen till Californien! Inte nog med det så träffade jag två av mina idoler på arlanda innan vi flög iväg, Felix och Ogge (Oscar Molander) från The Fooo. Spenderade underfär en månad i Californien och jag gjorde allt det jag alltid drömt om! Åkte Highway 1, Golden Gate Bridge, San Francisco, Las Vegas, Grand Canyon, Los Angeles, Hollywood, Venice Beach och allt man drömmer om! Min livs resa verkligen!
 
Under de 10 första dagarna i juli befann jag mig i Californien men efter jag kom hem bjöd Östersund på grymt bra väder och händelser! Jobbade otroligt mycket, solade, badade, umgicks med kompisar och cyklade mycket. Men en av höjdpunkterna denna månad var Yran. Jag fick se en av mina idoler, Oskar Linnros uppträda. Jag skrek, sjöng med i alla låtar och grät, tillsammans med Sara! Det är och kommer förbli en oförglömlig kväll, åh vad jag älskar Oskar Linnros alltså!! 
 
Umgick och fikade mycket tillsammans med nära och kära under den tiden då jag inte jobbade. Större delen av augusti månad jobbade jag som sagt men det vart det värt! Jag fick helt spontant gratis och VIP biljetter dagen före till sommarkrysset där bland annat The Fooo skulle uppträda. Tre timmar efter jag fick reda på att jag hade fått biljetterna satt jag på tåget ner till huvudstaden. Väl där mötte Emelie (som jag har lärt känna genom The Fooo) upp mig och under tiden jag var där bodde jag hos henne. Hade världens bästa dag på sommarkrysset där jag fick se mina idoler, hålla i Ogges händer två gånger och vara där tillsammans med massvis av andra foooers. Hade världens bästa helg nere i vår fina huvudstad! När jag kom hem firade vi mammas och lillebrors födelsedagar. Månaden avslutades på värsta sätt, min finaste farfar somnade in, jag saknar dig så.
 
Började i ettan på gymnasiet och fick därav en ny toppen klass! Spenderade mycket tid med dom, både på skolan och utanför. Dansen drog igång och vi i Spectra dansade på olika event samt fick jag en egen dansgrupp som jag är lärare för, ack så kul det är! Hade världens finaste begravning för världens finaste och bästa farfar. Under september pluggade jag även otroligt mycket, vilket resulterade i mycket stress.
 
Hösten kom till Östersund vilket jag var glad över! Löven fick fina färger och jag spenderade mina dagar med min fina kvartett, jag, Emma, Elin och Saga. Dansade och pluggade mycket med tanke på att i slutet av månaden väntade en utlandsresa till... Oman!! Väl där möttes vi av värme, sol, bad fina stränder, god mat och mycket mer. Spenderade den sista veckan i månaden där och det var verkligen perfekt, en vecka sommar på hösten!
 
Första helgen i november bjöd på halloween firande med många härliga personer där jag var utklädd till djävul. Helgen därpå bjöd på SA-fest och helgen efter det på NA-fest, mycket trevligt. När jag inte var ute så spenderade jag den mesta tiden framför dataskärmarna på grund av allt för mycket plugg i skolan. Fick hem min kära vinterjacka som jag är så nöjd med också! Hade en himla bra november!
 
Mysiga december! Hade mycket att göra i skolan fram tills vi fick jullov. Köpte julklappar i sista minuten och var stressad, som tur var hann jag med allt! Firade julafton tillsammans med familjen och farmor då jag fick massa julklappar som jag är SÅ nöjd med, ni anar inte! Invigde mina nya skidor och skidsäsongen, vilket var hur roligt som helst! Under månaden har jag ätit massvis med god mat, myst med nära och kära och bara gjort det jag uppskattat. Slutet av denna månaden (nu) blev lite tråkigare men det försöker jag glömma och istället försöker jag att tänka på det positiva och att 2014 ska bli ett toppen år!
 
Mitt 2013 har varit helt underbart. Jag har haft mina motgångar men även medgångar, året har varit lite upp och ner men det tycker jag ändå är bra. Man lär sig av sina misstag och det kan jag absolut säga att jag har gjort. Jag ser framemot 2014 och det ska jag göra till ett ännu bättre år!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0