Sminket jag använder

DATUM: 2013-09-21 KLOCKSLAG: 18:23:00
Några har frågat efter om jag kan visa vad jag använder för smink, så here you go! Tänkte även skriva i vilken ordning jag använder allt samt hur jag applicerar det, hoppas det uppskattas!
 
1. Primer, Prep + prime - MAC. (den svarta pump-flaskan näst längst ner till höger)
Detta är en primer jag tar i hela ansiktet innan jag börjar sminka mig, den hjälper till och gör så att sminket sitter hela dagen.
 
2. Concealer - Viva La Diva. (den lilla burken med tre olika färger i mitten)
Denna innehåller tre olika färger, den blå/lila/röda använder jag under ögonen samt på ögonlocken, den gul/gröna använder jag på röda områden samt det jag vill täcka, den beigea använder jag under ögonbrynen.
 
3. Foundation-puder, Medium Beige - BareMinerals. (uppe till höger)
Applicerar detta löspuder i hela ansiktet (det är exakt min färg) med hjälp av en borste från BareMinerals.
 
4. Bronzer, Chocolate Soleil - Too Faced. (guldiga burken till uppe till vänster)
Med en borste från BareMinerals applicerar jag denna som en "trea" (tinningen, kindbenen, hakbenet) i ansiktet, denna bronzer är matt och ger därför ett snyggt resultat, rekomenderar det verkligen!

5. Bronzer, The High Dive - BareMinerals. (svarta burken längst upp till vänster)
Markerar kindbenen, hakbenet och kanten av tinningen med denna, applicerar den med samma borste som den andra bronzern.
 
(Ögonskugga, Paint Pot, Conectionvist - MAC. (lilla burken till vänster med svart lock))
Används vid finare tillfällen, appliceras på ögonlocket med fingret.
 
6. Vit kajal, Vanilla - Make Up Store. (pennan i mitten, näst längst ner)
Denna lägger jag på tårkanten i ögat för att ge en effekt så att ögat ser större ut, jag lägger den även som en läppenna och det gör så att läpparna ser fylligare ut.
 
7. Eyeliner, Super Liner - Loréal Paris. (pennan i mitten, längst upp av dom tre)
Lägger en tunn linje precis över ögonfransarna på ögonlocket samt en liten vinge vid ögats slut.
 
8. Telescopic Mascara - Loréal Paris (den guldiga). (pennan i mitten längst ner)
Lägger på mascara tills jag blir nöjd, denna är för övrigt världens bästa mascara, perfekt om du vill ha långa, separerade ögonfransar med volym. 
 
9. Charged Water - MAC. (flaskan nere till höger)
Till sist sprutar jag på lite "finishing-water" för att göra så att sminket sitter hela dagen.
 
Ni får gärna kommentera och säga vad ni tycker, skulle uppskatta det väldigt mycket!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: saris

du har skrivit höger på de saker som är till vänster och vänster på de som är till höger, hihi :)))

Svar: HAHAHHAHAH OMG, ändrat nu hahahahha
Emelie Mårtensson

2013-09-22 @ 18:39:21
Postat av: Tilde

Ser ut som bra saker! Fin bild:)

2013-09-24 @ 17:25:54
URL: http://emmatildes.blogg.se
Postat av: Elsa

superfin blid på sminket! :)

2013-09-24 @ 17:28:52
URL: http://henrikssonelsa.blogg.se
Postat av: NINA WALLINDER

roligt inlägg, haha! :)

2013-09-24 @ 17:30:07
URL: http://ninawallinder.blogg.se
Postat av: Sara Nygren [FOTO&VARDAG]

Hur är concealern från Viva la diva?
Applicerar du den med fingrarna?

Svar: Den är gryyyyym! Har aldrig testat MakeUpStores concealer som är en liknande men kompisar till mig säger att dom är ungefär lika och Viva La Divas kostar bara 80kr så det är värt det!! Ja, jag applicerar den med fingrarna, tycker det är enklast!
Emelie Mårtensson

2013-09-24 @ 17:31:49
URL: http://saaera.blogg.se
Postat av: Sara Nygren [FOTO&VARDAG]

Haha glömde skriva detta på den andra kommentaren så det fick bli två istället.
Bronzern, är den varmtonad eller kalltonad?:)
Letar efter den bra bronzer:)

Svar: Too Faced bronzern är lite mer kalltonad men bronzern från BareMinerals är varmtonad! :)
Emelie Mårtensson

2013-09-24 @ 17:33:55
URL: http://saaera.blogg.se
Postat av: Linda

Måste fråga - Hur tycker du att prep + prime är från skala 1-10? Funderat på att köpa den ett tag, men vet inte om den är värt pengarna ;o Sitter basen på verkligen hela dagen? Eller hur tycker du att den funkar och vad har du för hudtyp? ^^

Svar: Jag tycker den funkar hur bra som helst! Enkel att applicera, du tar lika mycket som en ärta och tar ut det i ansiktet. Det är nog olika hur den fungerar på olika hudtyper men på mig funkar den och jag har torr och inte bra hy haha! Den är nog olika från vilken primer du köper också! :)
Emelie Mårtensson

2013-09-24 @ 17:35:20
URL: http://theroadtohappiness.blogg.se
Postat av: Thea

Fin blogg du har, roligt inlägg dessutom!

2013-09-24 @ 17:38:37
URL: http://theasspace.blogg.se
Postat av: jennie

roligt inlägg! :D

2013-09-24 @ 17:39:10
URL: http://jennieohlson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0