Frukosttips

DATUM: 2013-05-14 KLOCKSLAG: 17:01:40
 
(Inte mina bilder, dem är härifrån)
Detta åt jag till frukost idag, det är dock inte mina bilder men jag gjorde dem iallfall och istället för att toppa med kvarg och hallon så toppade jag med vaniljkesella och det blev så otroligt gott! Jag är bara tvungen att dela med mig av detta!!
 
För 4 muffinsar, behöver du: 
1 ägg
1 1/2 dl havregryn
2 msk turkisk yoghurt
1 msk kakao (egentligen två men jag tyckte det blev för mycket)
1 mosad banan
honung
 
Mosa först bananen och sen häller du i resten av ingredienserna och blandar ihop till en smet. Därefter delar du upp smeten i fyra olika muffinsformar och ställer in i mikron i 4 minuter (på högsta värme) eller i ugnen i 15 minuter. Sedan kan du toppa muffinsen med bär, kesella, keso, nötter eller vad du nu vill ha! 
 
Testa detta och skriv sedan vad ni toppade med och vad ni tyckte om det!
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

är det godast att göra i micron eller ugenen?
Kan man byta ut turkiska yoghurten till nåt annat?

Svar: Jag har bara gjort i micro, det går säkert byta mot vanlig yoghurt, kesella eller cremé freshe.
Emelie Mårtensson

2013-05-14 @ 17:53:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0