Alla är fina som dom är

DATUM: 2013-07-15 KLOCKSLAG: 23:47:02
"Åh vet ni vad jag är SÅ trött på? Att allt ska vara så ytligt, jag var extremt jävla ytlig förut, jag menar det verkligen..Allt i mitt huvud kretsade kring utseende, shopping & att få mitt liv att se felfritt ut på blogg/instagram. Haha, men verkligheten kom ikapp mig och jag insåg att "what's the point with this?" Det blev motsatt effekt än vad jag hade trott, folk började hata och dömma mig. Jag blev kallad för instaorre, överklassorre, bitch, rikemansbarn, ytlig and so on. Öhh, var det värt det? Nej. 
 
Just nu har jag nog insett hur illa det var, seriöst, jag skäms över mig själv. Jag kunde inte gå till skolan om jag hade glömt att Bus:a mig dagen innan för jag var ju TVUNGEN att se brun ut, kunde BARA lägga ut ljusa bilder på instagram och var behov i att shoppa nya kläder jämt & ständigt. 
 
Nää, jag har nog mognat på mig under en kort tid, just nu spyr jag seriöst när jag ser folk lägga upp bilder på instagram, där man ligger nyvaken i sängen med sina fina ben & en victoria's seceret bodyspalsh i handen, eller att folk BARA fotar sin dyra mat dom äter ute på stan och skiter i att fota när dom  äter en donken meny liksom, allt för att visa "ja, jag lever bra, ser ni det?" Haha, seriöst people, ingen lever perfekt, du blir inte dömd för att anses som dålig om du lägger upp en bild på din snabbmat, eller när du har en dålig kläd dag..Jag stör mig på folk som verkligen försöker göra allt för att visa deras perfekta sida av livet, aldrig visar sina dåliga dagar eller skriver om sina misstag. Herregud vi är mänskliga och ingen, inte ens paris hilton lever ett perfekt liv. Hon har också ups & downs. 
 
Jag tycker att alla borde vara sig själva, visa att man kan gå i mjukiskläder utan att bry sig om vad folk tycker, eller kanske sluta gnälla på sig själv så mycket för jag menar det verkligen, alla är fina på sitt sätt. Jag får dessutom frågan ganska ofta "skulle du kunna bli kompis med en tjej som är ganska tjock och inte så fint utseende som du?" Alltså va? Jag mår dåligt när jag läser sånt, vad tror ni om mig eller? Jag skulle aldrig kolla på en persons yttre och sedan avgöra om jag kan umgås med den eller inte? Det handlar inte om utseende, det handlar om vänskap och vänskap är så mycket mer än fina kläder & perfekt utseende som inte ens exsisterar, det handlar om att ha kul med en person som man trivs & litar på. Yep. #djupatankar." 
- Hanna Bodelson
 
Denna texten hittade jag på Hannas blogg, jag kände att jag bara måste publicera den jag också för den är så otroligt bra! Jag är själv medveten om att jag lägger upp så kallade "orrebilder" på typ victoria's secret, mina ben osvosv. Men nu har jag insett att det är så töntigt att man liksom ska försöka att alltid se bra ut, det gör man inte. Jag står helt och hållet för att jag har lagt upp mycket sånt men i framtiden ska det bli ändring på det, alla är fina som dom är.
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åå vad bra skrivet av henne och herregud vad jag håller med!! :)

2013-07-21 @ 04:38:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0