Recept på "nyttiga" pannkakor

DATUM: 2013-04-05 KLOCKSLAG: 10:46:32

Tänkte dela med mig av receptet jag använder då jag gör pannkakor. Finns dock hur många recept som helst men detta är simpelt, hyfsat nyttigt och otroligt gott.

Detta behöver du:
1 dl mjölk
1 dl vetemjöl
1-2 tsk bakpulver (beror på hur tjock smet du vill ha)
Detta är alltså till en portion.

Vispa ihop allt och ta i mer av det du vill om inte smeten är som du vill ha den (jag brukar ha en lite tjockare smet). Därefter häller du upp lite av smeten i en stekpanna och steker dem en och en.

Toppa sedan med det du vill, kan tipsa om att med vaniljkesella, hallon och kokosflingor blir det supergott! Och om man vill vara lite "onyttig" så ta socker, grädde eller nutella.

Hoppas detta uppskattas! Puss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0