Dagarna i Oslo

DATUM: 2013-04-22 KLOCKSLAG: 22:09:00
Torsdagen. Har inga bilder från torsdagen så en bild på min packning får duga. Landade i Oslo klockan tio över åtta och en timme senare blev jag hämtad på tågstationen. Vi åkte hem till Karoline och därefter tog vi oss en promenad runt i området (där jag bodde förut) och tittade på dagiset som vi gick på, lekplatsen som vi lekt på och spenderat mååånga timmar tillsammans, vi satte oss och gungade och pratade om allt möjligt och senare på kvällen gick vi hem och fick lite kvällsfika och därefter somnade vi gott.
 
Fredagen. Karoline klev upp tidigt för att åka till skolan och jag låg och drog mig och senare hoppade jag in i duschen, fixade mig, åt frukost och tittade på tv tills det var dags att möta Karoline igen. Vi gick och shoppade lite på Sandvika storsenter och sedan satte vi oss och åt sushi. På kvällen var vi hemma och mös genom att prata om massa gamla saker.
 
Lördagen. Vi åkte in till Oslo centrum klockan halv ett, shoppade och lite senare satte vi oss på TGIFriday's för att äta och det var så otroligt gott ska jag säga er!! Tog tunnelbanan och bussen hem runt sju för att duscha, sminka oss, klä på oss och göra oss i ordning för födelsedagsfest. Jag var nervös för att det skulle bli stelt när vi var där men jag hade ingenting att oroa mig för eftersom alla var heeelt underbara! Killarna blev chokade över att jag var svensk när de hälsade på mig så de ville lära sig prata svenska och jag lärde dem, HAHA.. Kvällen bjöd på mycket svensk-pratande, pussar, glada miner och mycket sång samt dans. Vår taxi tog oss hem till klockan ett och en timme senare låg vi båda två och sov gott. 
 
Söndagen (igår). Igår klev vi upp runt elva, därefter duschade vi samt fixade oss och gjorde en jättegod frukost. Jag packade ihop allt och runt två åkte jag, Karoline och Jorid (Karolines mamma) in till Oslo. Vi gick runt på operahusets tak och såg det fina utsikten och sen gick vi och åt lunch på Karl Johans gate. Klockan fem sa jag hejdå till Karoline och Jorid och ack vad tråkigt och ledsamt det var.. Kramade om Karoline i flera minuter och redan nu har vi planerat att jag ska komma tillbaka i slutet av sommaren. 
 
Jag har haft det så otroligt bra ska ni veta, jag har umgåtts med min kära barndomsvän i fyra dygn och ojojoj vilka minnen vi har skapat. Jag ska flytta till Oslo sen, det är redan bestämt! Jag älskar dig Karoline och tack för dessa dagar!!
 

Kommentarer
Postat av: caroline

älskar din blommiga "halsstuk" galet fin! var har du köpt den? :)

Svar: Gina tricot! Var dock ett tag sedan men det finns liknande så gå in och titta där! :)
Emelie Mårtensson

2013-04-27 @ 15:24:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0